Mexico City - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Pieter Verhoeven - WaarBenJij.nu Mexico City - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Pieter Verhoeven - WaarBenJij.nu

Mexico City

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

24 December 2011 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Okay deze keer eens een wat kortere update voor de mensen die niet van lezen houden of het geduld niet hebben en als afleiding voor iedereen die even genoeg heeft van de familieverplichtingen!

Ik zit nu dus in Mexico! Ik ben maandagochtend vroeg vanuit L.A. vertrokken en 4 uur later vloog ik over de gigantische stad Mexico City heen. Gigantisch, vol en druk zijn misschien wel de beste woorden om deze stad met 21 miljoen inwoners te beschrijven. De hele dag zie je aan de randen van de verder blauwe lucht een zwartgrijze laag smog hangen en het verkeer staat vrijwel 24/7 vast. Maar buiten dat is het vooral onwijs gaaf! Ik had niet gedacht dat Mexico me zo zou bevallen! De sfeer op straat is leuk en de drukte is eigenlijk helemaal niet vervelend. Verder is het na 6 weken Amerika ook wel weer fijn om eens wat gebouwen te zien die echt oud zijn.

De eerste dag heb ik rustig aan gedaan en wat rondgelopen in de stad en het grote Zocalò (plein) bekeken wat in kerstsferen versierd was. Verder een kijkje genomen in het Presidentieel Paleis, de kathedraal en de eerste Aztec ruïne; de Templo Mayor gezien. De tweede dag ben ik met een tour van het hostel naar het Museo Nacional de Antropologia gegaan. Om hier te komen moesten we eerst met de metro waar de tourguide zorgde dat dat wij in het 'vrouwen en kinderen' gedeelte konden. Tijdens de spits zijn de mannen en vrouwen namelijk gescheiden, dit is pas een paar jaar geleden ingesteld omdat vrouwen in de overvolle metrostellen vaak door mannen betast werden... Ik denk niet dat de Mexicaanse Ciska Dresselhuys tegen deze vorm van segregatie geprotesteerd zal hebben ;)

Na een ritje met een collectivo (klein busje) kwamen we bij het museum aan. In dit museum dat op bijna 80.000 vierkante meter 23 zalen heeft is vrijwel alles over de rijke historie van Mexico te zien. Wij hebben 4 zalen aangedaan waarbij we ons hebben gericht op de Azteken en de Maya's het was zeer interessant om te zien en van de gids te horen hoe deze volken leefden en wat hun gebruiken waren. Na dit bezoek ben ik met een paar anderen van het hostel de weg naar het hostel terug gaan zoeken. Na een boeiend ritje in één van de gezellige overvolle bussen hier een een wandeling op een overvolle stoep lukte het ons uiteindelijk om weer terug te komen. 's Avonds ben ik met een Australiër (ja weer eentje) naar een café gegaan waar een Mexicaanse verjaardag aan de gang was wat ons allerlei heerlijke Mexicaanse hapjes opleverde.

De laatste dag in Mexico City heb ik besteed aan Teotihuacán, deze beroemde archeologische vindplaats was indrukwekkend om te zien en de klimmen op de maan en de zonnepiramide waren in de brandende zon (ik ben voor het eerst van mijn leven door de zon verbrand in december...) zwaar maar het uitzicht was het zeker waard! Inmiddels ben ik in Puebla aangekomen, een wat kleiner stadje (nog steeds zo'n 1,5 miljoen inwoners) ten oosten van Mexico city. Hier zal ik kerstmis doorbrengen waarna ik door zal reizen naar Oaxaca. Jullie in ieder geval allemaal fijne kerstdagen en tot de volgende update!

  • 24 December 2011 - 16:58

    Jaap:

    Lekker die warmte, denk ik.....
    Teotihuacán: anders dan de Afsluitdijk!

  • 24 December 2011 - 18:27

    Pieter-anne:

    hele fijne kerstdagen in de zon. En voor volgende week alvast een goed begin van het nieuwe jaar

  • 27 December 2011 - 09:22

    Sisy:

    Hoi Pieter,Gisteren kerst gevierd in de Bilt. Dat was gezellig.
    dank je wel voor je kaart. Ik ben er zeer blij mee.
    Leuk verslag weer. Kun je het allemaal wel verwerken wat je beleefd en ziet. Het is overweldigend.
    groetjes Sisy

  • 27 December 2011 - 09:57

    Michiel:

    Hoi Pieter, Gisteren dus kerst gevierd en nu aan het werk terwijl Sisy lekker vrij is...Aangezien ik alleen ben in het gebouw heb ik eindelijk tijd om ongestoord je verhalen te lezen. Je bent wel heel erg cultuur aan het opdoen zeg! Ik ook binnenkort ik mag van Lily en Jaap naar Bert Visser in Carre! verjaarskadootje. Groetjes

  • 27 December 2011 - 12:50

    Eva:

    Hee Pieter,

    Wat leuk om je berichten te lezen!
    Nog heel veel plezier gewenst,

    Eva

  • 27 December 2011 - 21:50

    Pieter Verhoeven:

    Thanks voor de reacties (en de kerstwensen)

    Ik kan het allemaal wel redelijk verwerken al moet ik daar af en toe ook wel de tijd voor nemen... En dat lukt tot nu toe nog aardig :)

    En @Michiel nu alweer aan het werk? Nouja in ieder geval goed dat je ook nog ontspanning zoekt haha ;) En ik heb deze show van Bert als try-out gezien en hij was erg leuk!! Veel plezier!

  • 28 December 2011 - 09:30

    Lily:

    Wat leuk dat Mexico je zo bevalt. In tegenstelling tot je verwachtingen! Ik word ook nieuwsgierig.
    Geniet er van. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 28698

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Panama, Costa Rica en Nicaragua

07 November 2011 - 20 Februari 2012

Mijn trip rond de wereld

Landen bezocht: