Sequoia, Yosemite, San Diego en L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Pieter Verhoeven - WaarBenJij.nu Sequoia, Yosemite, San Diego en L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Pieter Verhoeven - WaarBenJij.nu

Sequoia, Yosemite, San Diego en L.A.

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

17 December 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zo dat was een tijdje geleden! Voor mij lijkt het alweer een half jaar geleden dat ik in de Grand Canyon was en ik zal proberen om het, ondanks dat ik alweer veel heb meegemaakt, kort te houden...

Had ik gezegd dat de Grand Canyon geweldig was? De volgende dag ben ik naar de veel onbekendere Antelope Canyon gegaan en die was misschien nog wel geweldiger! Ik ben maar gestopt met dingen het geweldigste, mooiste, gaafste, etc. wat ik ooit gezien heb te noemen want voordat je het weet gaan mensen je dwingen om keuzes te maken maar het was in ieder geval supervet! De Antelope Canyon is een soort grot in de woestijngrond die gevormd wordt door water wat door overstromingen 3 tot 4 keer per jaar met veel kracht door de spleet gestuwd wordt. Resultaat is dat er een schitterende grot gevormd wordt met mooie ronde vormen en veel verschillende kleuren. Ik ging naar de Lower Canyon die wat moeilijker bereikbaar is dan de upper canyon en daarom moest er een gids mee. Normaal is dit met een groep van 10 tot 20 man maar nu in het laagseizoen kreeg ik een gids voor mezelf! Na een wandeling met wat klimmen en klauteren kwam ik een uurtje later met veel mooie foto's (de gids wist de juiste plekjes voor de beste shots) weer boven de grond uit.

De dag erna ben ik met een Duitse die ik in het hostel had ontmoet richting Sequoia Nat. Park gereden, dit was een wat wilde rit waar ik eerst door een sneeuwstormpje heen reed en vervolgens in een storm terechtkwam waarvan ik later las dat het half L.A. zonder stroom had gezet... Er zijn geen hostels in de buurt van Sequoia dus sliepen we in een typisch Amerikaanse Motel6. Normaal had ik het nogal een crappy bedoeling gevonden maar na 3 weken in hostels is een groot bed voor jezelf en een eigen badkamer toch een enorme luxe! De volgende 2 dagen dus uitgerust en wel Sequoia en Kings Canyon bezocht, de parken waar de grootste bomen ter wereld staan. Ik had net als veel mensen die dit lezen waarschijnlijk de foto's van de gigantische Sequoia's gezien maar het is toch echt anders wanneer je naast zo'n reus van een boom staat. Je voelt je toch net een soort midget als je door de wijde bossen met die grote bomen heenloopt.

Na Sequoia en Kings Canyon zette ik drie weken later dan de originele planning dan toch koers richting Yosemite National Park. Ik verbleef in een hostel wat prachtig tegen een heuvel aan in de buurt van Yosemite lag, 's nachts hoorde je buiten weinig anders dan de wind en de dieren die in de buurt rond liepen. De volgende morgen ben ik vroeg naar Yosemite gereden en anders van de verhalen die ik gehoord had van mensen die er in de zomer of in de weekenden geweest waren was er nu bijna niemand! Ik besloot in m'n eentje een hike van 5,5 kilometer omhoog te maken langs de Vernal en de Nevada fall, tijdens deze tocht die best pittig was omdat het 'pad' (wat niet meer was dan een stuk waar je kon zien dat er eerder mensen hadden gelopen) vooral op het tweede deel stijl over rotsen heen omhoog liep. Tijdens deze wandeling in het zonnetje ben ik niet veel meer dan 4 mensen tegengekomen en ik moet zeggen dat het eigenlijk wel even lekker was om alleen rond te lopen na drie dagen met iemand opgescheept te hebben gezeten.

Na Yosemite besloot ik dat ik mijn auto, hoe leuk het ook is om hier rond te rijden, niet meer nodig had en ben ik in één keer naar L.A. terug gereden om mijn auto in te leveren. Doordat ik hem een week eerder inleverde kreeg ik een hoop geld terug wat ik natuurlijk goed kan gebruiken. Na één nachtje in Santa Monica te hebben geslapen ben ik zonder iets van L.A. te hebben gezien in de trein doorgereisd naar San Diego. In San Diego heb ik uiteindelijk een volle week doorgebracht! De stad beviel me prima, de sfeer was goed en er waren mooie dingen te zien. Ik heb in Balboa Park rond gelopen en ben een dag naar de beroemde (en gigantische) San Diego Zoo geweest waar onder andere panda's en kangaroo's te zijn waren. Ook heb ik een bezoek gebracht aan de USS Midway, dit vliegdekschip wat bekend werd door haar leidende rol in Vietnam en bij operation Desert Storm is inmiddels met pensioen en omgetoverd tot een boeiend museum. Eerst was ik nog bang dat het weer een grote 'kijk ons eens geweldig zijn' Amerika promo bedoeling werd maar dat bleek heel erg mee te vallen. Ze hebben het allemaal heel levendig neergezet en met behulp van een goede audiotour en een tour met een gids door de brug krijg je een heel goed beeld hoe het leven op zo'n schip was. Uiteindelijk heb ik bijna vier uur daar doorgebracht dus het was z'n geld zeker waard. Het hostel waar ik verbleef was ook super! Dit was zeker het beste hostel tot nu toe, er hing een heerlijke laid-back backpackers sfeer. De muren waren in allerlei kleuren geverfd en er hingen overal posters en schilderijen van bekende artiesten. In de gang hingen speakers waar goeie muziek uit kwam en door de activiteiten was het makkelijk om andere reizigers te leren kennen waardoor ik uiteindelijk de hele week met 6 anderen uit Australië, Canada en de V.S. die allemaal ook alleen aan het reizen waren ben opgetrokken.

Na die week ben ik met de Greyhound teruggereisd richting L.A. en ben ik uiteindelijk in Long Beach aangekomen waar ik voor het eerst echt ging CouchSurfen. Ik bleef twee nachten bij een surfinstructeur en zijn huisgenoot slapen en hij heeft me geleerd om te surfen! Het was best lastig maar vooral supergaaf om te doen en na vier keer proberen stond ik uiteindelijk op mijn board :) De tweede dag ben ik terug gegaan en heb ik zelf nog wat gesurft terwijl hij iemand anders les gaf. Wat het nog helemaal afmaakte was dat ik toen ik even op mijn board in het water zat uit te rusten ik ineens een paar vinnen in het water voor me zag, bleek er ineens een groep van vijf dolfijnen voorbij te zwemmen!

Inmiddels zit ik in L.A. en ben ik aan het CouchSurfen bij een jongen die ik eerder in Santa Barbara had ontmoet. Gister heb ik de Hollywood Boulevard bekeken en ben ik naar The Muppets in het El Capitan Theatre geweest en vandaag moet ik me helaas een beetje rustig houden omdat ik waarschijnlijk door het surfen een verkoudheid heb opgelopen... Maandagochtend gaat mijn vliegtuig richting Mexico City en dan wil ik dus weer fit zijn! Geen idee hoe het internet daar gaat zijn maar ik hoop snel weer een nieuwe update te kunnen posten!

  • 18 December 2011 - 10:42

    Jaap:

    Mmmmm, krijg zin om nú te boeken, en ook te gaan! Voor jou géén donkere dagen voor kerst.....

  • 27 December 2011 - 10:46

    Michiel:

    Ben ik weer. Zit je reisverslag achteruit te lezen.... Het is hartstikke druk hier namelijk! Mooie fotoos maar de Antelope is wel mijn favoriet.
    Goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 28698

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Panama, Costa Rica en Nicaragua

07 November 2011 - 20 Februari 2012

Mijn trip rond de wereld

Landen bezocht: